LAT
RUS
ENG
Seko mums:


Rīkotājs

Nodrošinātājs



Partneri


Veiksmīgi aizvadīta tūrisma izstāde-gadatirgus „Balttour 2017”!

5. februārī Ķīpsalā noslēdzās tūrisma izstāde-gadatirgus „Balttour 2017”, kas parādīja, ka vēlme ceļot atkal pieaug, turklāt ceļotāji ir kļuvuši vēl zinošāki, mērķtiecīgāki un prasīgāki. Apmeklētāji smēlās informāciju un idejas savai atpūtai un, kā apstiprina tūrisma aģentūras un operatori, aktīvi izmantoja ceļojumu izpārdošanu!

„Balttour 2017” apmeklētājiem trīs dienu garumā bija iespēja iepazīt Eiropas, Centrālās Āzijas un Tuvo Austrumu daudzveidīgo tūrisma piedāvājumu – uzzināt par tuviem un tāliem galamērķiem, atklāt unikālus tūrisma objektus un jaunus maršrutus, sajust Latvijas reģionu viesmīlību, baudīt dažādus priekšnesumus, iepazīt gastronomiskos labumus, kā arī iepirkties gada lielākajā ceļojumu izpārdošanā!

Divās tematiskajās hallēs pulcējās 850 tūrisma uzņēmumi un to pārstāvji no Igaunijas, Lietuvas, Gruzijas, Horvātijas, Ukrainas, Tobago, Nepālas, Šveices, Taizemes, Taivānas – kopumā no 38 pasaules valstīm. Gūt iedvesmu Latvijas un pasaules apceļošanai bija ieradušies 28 tūkstoši interesenti, no kuriem 5,5 tūkstoši – nozares profesionāļi.

„Šogad Latvijas iedzīvotāju vēlme ceļot ir manāmi aktivizējusies jau pašā gada sākumā. Tūrisma aģentūru un operatoru izstrādātie ceļojumi izraisīja milzīgu „Balttour 2017” apmeklētāju interesi un iezīmēja pozitīvu tendenci tūrisma nozares attīstībā arī turpmāk. Mūsu cilvēku ceļotprieks ir nezūdošs un liecina, ka šis gads būs veiksmīgs arī tūrisma pakalpojumu sniedzējiem un nozarei kopumā,” – tā Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidente Inga Kavaca.

Gada lielākā ceļojumu izpārdošana
Tūrisma aģentūras un operatori uzsver, ka arī šogad izstādes apmeklētājiem bija sagatavoti īpaši labi piedāvājumi, turklāt interese par tiem bija liela un veikto rezervāciju skaits izstādes noslēgumā patīkami priecē.

„Savulaik mēs apsolījām, ka izdevīgākie „Tez Tour” ceļojumi būs pieejami tieši izstādē „Balttour”, un aizvien cenšamies savu solījumu turēt. To zinot, tūristi šogad rezervēja pat vairākus galamērķus vienlaikus,” – stāsta „Tez Tour” valdes priekšsēdētājs Konstantīns Paļgovs. Arī tūrisma operatora „Novatours” direktors Leonīds Močeņovs norāda, ka ir apmierināts ar rezultātiem izstādē un uzstādītie mērķi ir sasniegti.

„Jēkaba ceļojumi” valdes priekšsēdētājs Uldis Alksnis stāsta, ka no grupu ceļojumiem populārākie maršruti izstādē bija Islande, Maroka, Baltkrievija, Baikāls un Kaukāza kalnu turiāde. Ļoti liela interese bija arī par Portugāli, savukārt no čarteratpūtas virzieniem līderos izvirzījās Krēta. Arī „Ozolciems tūre” valdes locekle Irina Tereško atzīst, ka jaunās tūrisma sezona starts izstādē ir veiksmīgs: „Mūs priecēja, ka cilvēki nāca ar konkrētu mērķi iegādāties ceļojumus un zināja, ko vēlas. Lielākā interese šogad bija par Melnkalni, Rumāniju, Ungāriju, Čehiju un Lielbritāniju. Turklāt klientu pieplūdums ir jūtams arī pēc izstādes.”

No „Tez Tour” piedāvājuma populārākie bija ceļojumi ģimenēm kopā ar bērniem. „Visbiežāk uzdotie jautājumi bija, kurp doties atpūsties visai ģimenei un kur plašākā apjomā pieejamas izklaides bērniem, piemēram, atrakcijas un akvaparki. Izstāde apliecināja, ka aizvien nav alternatīvas Antālijas reģiona kūrortiem Turcijā – tur rodama gan saprātīga cena, gan plašs piedāvājums. Liela interese bija arī par Rimini un tās apkaimes kūrortiem, tomēr rezervāciju skaita ziņā Turcijas viesnīcas apsteidza visus citus galamērķus,” – piebilst Konstantīns Paļgovs.

Jaunas pasaules apceļošanas iespējas

Pirmo reizi izstādē bija pārstāvētas tādas eksotiskās valstis kā Butāna, Nepāla, Indonēzija un arī Karību jūras sala Tobago. Turklāt apmeklētāji varēja ne tikai uzzināt par šīs salas tūrisma piedāvājumu, bet arī baudīt Tobago mūziķa Frederika Linkolna priekšnesumus.

„Mūs ļoti iepriecināja fakts, ka Latvijas iedzīvotāji patiešām zina, kur atrodas Tobago sala un kādi vēstures fakti to saista ar Latviju! Tobago Tūrisma departamentam bija svarīgi būt Rīgā, lai satiktos ar tūrisma profesionāļiem un arī ceļotgribētājiem. Izstāde ir labākais veids, kā novērtēt Latvijas potenciālu un izlemt, kādas mārketinga aktivitātes ir nepieciešams veikt, lai sasniegtu nospraustos mērķus,” uzsver „Tobago Tourism” pārstāve Angelika Vegnere (Angelika Wegner).

Daudzveidīga atpūta Latvijas reģionos
Hallē „Apceļo Latviju!” ikviens ceļotājs, pat visprasīgākais, varēja atrast kaut ko atbilstošu savām vēlmēm – sākot ar dažādiem velo un pastaigu maršrutiem, aktīvās atpūtas iespējām, apskates objektiem, vēsturiski nozīmīgām vietām, beidzot ar muzejiem, naktsmītnēm un gastronomiskā tūrisma piedāvājumiem. Izstādes dalībnieki atzīst, ka nu jau cilvēki uz izstādi nāk ar konkrētām vēlmēm. „Tagad apmeklētāji meklē konkrētas lietas – jautā par pārgājienu maršrutiem, velo maršrutiem, laivu izbraucienu maršrutiem, atpūtas iespējām ģimenēm ar bērniem,” stāsta Saulkrastu Tūrisma informācijas centra vadītāja Gita Memmēna un uzsver: „Lai gan visi mūsu piedāvājumi un jaunumi tiek publicēti internetā, tomēr personīgais kontakts cilvēkiem aizvien ir tuvāks.”

Piedāvājumi ģimenēm ar bērniem „Balttour 2017” bija īpaši kuplā skaitā un guva lielu apmeklētāju interesi. Lielvārdes novada stendā varēja uzzināt par jauno tematisko izklaides parku “Avārijas brigāde”, kas tiks atklāts jau pavasarī, Siguldas stendā tika prezentēti sezonas jaunumi – atrakcija „Zērglis” un Baltijā pirmais futbolgolfa parks, Madonas novads informēja par jauno bērnu kvadriciklu parku “Strautnieki”, savukārt olimpiskais centrs “Ventspils” iepazīstināja ar vairākiem aktīvās izklaides objektiem.

„Lai reklamētu mūsu piedāvājumu ģimenēm ar bērniem, degustāciju vietā šogad izstādē izvēlējāmies apmeklētājiem dāvāt iespēju spēlēt jauno Rundāles pils „Zosu spēli” un Bauskas pils viduslaiku spēles,” – stāsta Bauskas Tūrisma informācijas centra vadītāja Inese Turkupole-Zilpure un piebilst, ka liela interese bijusi arī par gardēžu tūrēm.

Aug interese par kultūras tūrismu Latvijā
Izstādes „Balttour 2017” dalībnieki prognozē, ka kultūras tūrisms Latvijā šogad piedzīvos strauju izrāvienu. „Šogad esošos un potenciālos Liepājas un apkārtnes viesus izstādē īpaši interesēja kultūras, sporta un brīvdabas pasākumu plāns. Viņi atzinīgi novērtēja iespēju saņemt visa gada pasākumu plānu, jo tas palīdzēšot precīzāk saplānot brīvdienas,” – stāsta Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja mārketinga speciāliste Sintija Pusaudze un piebilst: „Novērojām, ka viesi, plānojot ceļojumu, pakārto to kāda lielāka pasākuma apmeklēšanai. Visās trīs izstādes dienās apmeklētājiem palīdzējām plānot brīvdienas, apvienojot izvēlētos pasākumus ar aktīvo atpūtu uz zemes, ūdenī un gaisā, kā arī ar naktsmītnēm un ēdināšanu.”

„Balttour” apmeklētāji ir zinoši ceļotāji!
Par godu Ārlietu ministrijas 10. dalībai “Balttour“ konsulārais dienests izstādē prezentēja jaunu zināšanu testu „Ceļo droši”, kas palīdz atbildīgi sagatavoties braucienam uz ārvalstīm un atklāj, kā rīkoties ārkārtas situācijās. Izstādes laikā savas zināšanas pārbaudīja un par dažādām balvām cīnījās teju 500 interesentu, turklāt 83 % no viņiem guva ļoti labus rezultātus.

Vēl Konsulārais departaments ceļotājus iepazīstināja ar 10 soļiem drošai ceļošanai un sniedza iespēju konsultēties pie Valsts robežsardzes, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts ieņēmumu dienesta un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas pārstāvjiem. Interesenti saņēma atbildes gan uz jautājumiem par robežas šķērsošanu, preču pārvešanu personīgajā bagāžā, personu apliecinošu dokumentu lietošanu, atbilstošas ceļojuma apdrošināšanas polises noformēšanu, gan par Konsulāro reģistru, mobilo aplikāciju „Ceļo droši’’ un konsulārā dienesta palīdzību ārkārtas situācijās valstīs, kurās nav Latvijas pārstāvniecību.

Izstādē paziņo „Gada cilvēks tūrismā 2016” laureātus
Izstādē „Balttour 2017” tika sveikti izcilākie Latvijas tūrisma nozares profesionāļi – „Gada cilvēks tūrismā 2016” laureāti. Absolūto titulu „Gada cilvēks tūrismā 2016” saņēma restorāna „Vincents” direktors un šefpavārs Mārtiņš Rītiņš.

Kā labākie savā jomā balvas saņēma vēl septiņi izcili profesionāļi – viesnīcas „Hotel Neiburgs” vadītāja Ilze Riņķe, tūrisma aģentūras „Estravel Latvia” vadītāja Anta Jokste, Krāslavas Tūrisma informācijas centra vadītāja Tatjana Kozačuka, laikraksta „Diena” žurnāliste Magda Riekstiņa, trīs pavāru restorāna „Tam labam būs augt” un „Galerija Istaba” vadītājs Mārtiņš Sirmais, Vidzemes Tūrisma asociācijas vadītājs Raitis Sijāts, kā arī Latvijas Piļu un muižu asociācijas izpilddirektore Aira Andriksone.

Krāšņa pasākumu programma trīs dienu garumā

Trīs dienās uz skatuves uzstājās talanti no visiem Latvijas novadiem. Programma bija koša un daudzveidīga! Izstādes apmeklētājus priecēja un līksmību visapkārt radīja dažādi mākslinieki – Māsas Legzdiņas no Dobeles, īru deju studija “Ceili Rue”, līnijdeju kolektīvs “Latte” no Ķekavas novada, tautas deju dejotāji, koklētāji, folkloras kopas, austrumu deju dejotāji un vēl daudzi citi mākslinieki. Programmu ar atraktīvām demonstrācijām bagātināja arī Igaunijas zinātnes centra „AHHAA” pārstāvji, bet ar panniņbungu spēli pārsteidza Tobago mūziķis Frederiks Linkolns.

Foto no „Balttour 2017” skaties šeit. Vairāk uzzini www.balttour.lv un facebook.com/balttour.

Tiekamies „Balttour 2018”!

Nākamā 25. starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus „Balttour 2018” notiks no 2. līdz 4. februārim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Biznesa forums tūrisma profesionāļiem
Divas dienas pirms izstādes, 1. februārī, konferenču centrā “Citadele” norisinājās „Balttour 2017” biznesa forums, ko apmeklēja vairāk nekā 120 tūrisma nozares profesionāļu no visas Latvijas. Pasākumu atklāja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) ģenerālsekretāre Irēna Riekstiņa un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols.

Foruma iesākumā nozares profesionāļi tika iepazīstināti ar Ķīnas tirgus specifiku un ķīniešu tūristu piesaistes niansēm. Turpinājumā sekoja trīs darba sesijas. Vispirms „Digitālā revolūcija tūrisma nozarē – mūsdienu tehnoloģiju pārsteidzošās iespējas darbā ar klientiem. Virtuālā un papildinātā realitāte un citas inovācijas”, ko vadīja “SkatSkat.lv” un “Giraffe360” dibinātājs, virtuālās realitātes eksperts Mikus Opelts. Pēc tam „Tūroperatoru, starpnieku un tūrisma pakalpojumu / produktu nodrošinātāju sadarbība vērtības piedāvājuma radīšanā”, ko vadīja SIA “Baltic Vision Riga” izpilddirektors un valdes loceklis, biznesa augstskolas „Turība” Starptautiskās tūrisma fakultātes docents Dr. Ēriks Lingebērziņš. Bet noslēgumā „Lidsabiedrības „airBaltic” jauno galamērķu iespējas”, ar kurām klātesošos iepazīstināja „airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Sanda Teihmane. Turklāt noslēdzošajā sesijā piedalījās arī īpaši viesi – Odesas Tūrisma asociācijas prezidente Svetlana Karlova, Odesas lidostas komercdirektors Sergejs Stepanovs un „airBaltic” pārstāvis Spānijā („Tal Aviation”) Pedro Moraljess (Pedro Moralless).

Foruma paneļdiskusijās piedalījās arī citi nozares speciālisti: gids Parīzē un tās apkārtnē Dāvids Beručašvili (David Beruchashvili), “Baltic Travel Group” direktors Vladislavs Korjagins, CSDD Rīgas Motormuzeja, Bauskas motormuzeja un Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Aivars Aksenoks, Daugavpils novada pašvaldības aģentūras “TAKA” direktors Rolands Gradkovskis, “Grand Hotel Kempinski Riga” direktors George Gančevs (George G. Ganchev), “Estravel Latvia” direktore Anta Jokste, „Novatours” direktors Leonīds Močeņovs, Dzintaru koncertzāles direktors Guntars Ķirsis, zemnieku saimniecības “Vaidelotes” saimniece Daira Jātniece u. c.

Izstādi-gadatirgu „Balttour” un forumu rīko Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.







Galerija





„Balttour” iesaka


Partnerviesnīcas


Atbalsta:

Kontakti jautājumiem par:

Piedalīšanos izstādē Publisko informāciju Sadarbību ar ārvalstu struktūrām Izstādes zīmolvedību Servisu Medijiem