Biznesa forums tūrisma nozares profesionāļiem

Pasaules notikumu gaita kļūst straujāka gadu no gada. Tūrisma nozare viena no pirmajām saskaras ar izaicinājumiem, ko rada gan tuvi un tāli notikumi, gan vajadzību izmaiņas nozares klientiem un darbiniekiem, gan arī digitālo tehnoloģiju lavīna. Nozarē strādājošajiem ir jāspēj to visu veiksmīgi integrēt ikdienas darbā, tāpēc vadošie speciālisti “BALTTOUR” biznesa forumā ik gadu prezentē jaunumus un tendences.


Baltijā vadošās tūrisma izstādes “BALTTOUR” biznesa forums ir unikāls pasākums Baltijas reģiona tūrisma industrijā. Ievadot aktīvo tūrisma sezonu, biznesa forums tūrisma profesionāļiem sniedz iespēju iepazīt nozares aktualitātes, smelties jaunas biznesa attīstības idejas un izveidot noderīgus profesionālos kontaktus.


Forums ir paredzēts uzņemošā un izejošā tūrisma aģentūru darbiniekiem, viesnīcām un citu izmitināšanas pakalpojumu sniedzējiem, vietējām pašvaldībām un tūrisma informācijas centriem, tūrisma izglītības iestāžu mācībspēkiem.


LAIKS UN VIETA


Norises laiks: trešdiena, 2019. gada 30. janvāris
Vieta: viesnīca “Wellton Riverside SPA Hotel”, 11. novembra krastmala 33, Rīga

PROGRAMMA *


Darba valoda: latviešu
Ilgums: 9.30-16.35


9.30 Rīta kafija un reģistrācija
10.00 Atklāšana
10.15 Pētījuma “Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju ceļošanas paradumi Latvijā un vispārējās iekšzemes tūrisma tendences” rezultāti
11.10 “Kā uzticēties sadarbības partneriem un klientiem, novērtējot to finanšu drošumu”
11.25 “Millennials jeb “tūkstošgades paaudze”. Kas viņi ir? Kādas stratēģijas ir efektīvas šīs paaudzes uzrunāšanā tūrismā?”
12.35 Tīklošanās, pusdienas sadarbībā ar “airBaltic”
13.30 Lidsabiedrības “airBaltic” jauno galamērķu prezentācija
14.40 “Mārketinga personalizācija digitālajā stratēģijā”
15.05 “Kā būt sociālo tīklu nozares līderim 2019.gadā? TOP 3 tendences”
15.30 Mazā kafijas pauze
15.50 “Tūrisma mājaslapu tendences 2018.gadā”
16.15“Ko varam mācīties no tūrisma reklāmas Latvijā?”
16.40 Sarunas, saviesīgs foruma noslēgums

* Programmā ir iespējamas izmaiņas.

LEKTORI

Ēriks Lingebērziņš, biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs, SIA “Balticvision Riga” izpilddirektors

Ēriks Lingebērziņš tūrisma nozarē strādā jau 16 gadus. Paralēli darbam uzņēmējdarbībā Ēriks strādā arī biznesa augstskolā “Turība” – viņš ir asociētais profesors un Tūrisma pētniecības centra vadītājs. 2017. gadā iznāca viņa monogrāfija “Tūrisma uzņēmuma vadīšana kultūras atšķirību kontekstā”.

TĒMA:
- “Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju ceļošanas paradumi Latvijā un vispārējās iekšzemes tūrisma tendences” rezultāti un secinājumi

Intars Miķelsons, “Kredītinformācijas Biroja” komercdirektors

Viens darījums bijis veiksmīgs, droši slēdzam nākošo līgumu? Šodienas mainīgajā biznesa vidē ir pierādījies, ka uzņēmuma kredītspēja var krasi mainīties vienas dienas laikā, tāpēc katram uzņēmumam jāpārbauda informācija par potenciālo sadarbības partneri vismaz reizi mēnesī un obligāti - pirms katra lielāka darījuma! "Kredītinformācijas Biroja" arhīva priekšrocība ir tā, ka dati tiek atjaunoti katru dienu, tos piegādā ne vien finanšu institūcijas, bet arī Latvijas lielākie uzņēmumi. Bez kredītsaistībām kredītbirojs apstrādā arī citu informāciju par patērētāju parādsaistībām un maksāšanas disciplīnu pret lielākajiem komunālo pakalpojumu, elektroenerģijas tirgotāju un citu nozaru uzņēmumiem. Tāpat kredītbirojā ir pieeja ziņām par uzņēmumiem no vairāk kā 240 valstīm.

TĒMA:
- “Kā uzticēties sadarbības partneriem un klientiem, novērtējot to finanšu drošumu”

Kristīne Rasnača, "New Black" izpilddirektore un stratēģe, Latvijas Sabiedrisko attiecību profesionāļu asociācijas valdes locekle

Millennials jeb “tūkstošgades paaudze” ir sasniegusi pilngadību un līdz 2025. gadam pamazām kļūs par galvenajiem patērētājiem un darbaspēku visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Katru dienu mēs lasām virsrakstus par to, cik svarīgi ir zīmoliem jau tagad spēt uzrunāt un izprast “tūkstošgades paaudzi”, taču realitātē daudzi mārketinga speciālisti vēl nespēj atrast pareizu pieeju zīmola komunikācijā ar tiem. Un tūrisma industrija nav izņēmums - milleniāļi šeit ir ieviesuši pamatīgas pārmaiņas.

Lekcijas saturu ir izstrādājuši jauno mediju un digitālā mārketinga profesionālis Artūrs Mednis un pieredzējusi komunikācijas eksperte Kristīne Rasnača.

TĒMA:
- “Millennials jeb “tūkstošgades paaudze”. Kas viņi ir? Kādas stratēģijas ir efektīvas šīs paaudzes uzrunāšanā tūrismā?”

Kristiāns Patmalnieks, “Infinitum” pārdošanas vadītājs

Saskarsmē ar zīmoliem mēs visi vēlamies unikālu un pielāgotu pieredzi tieši mūsu vajadzībām. Tūrisma industrijā tas ir izteiktāk, jo patērētāji ir vēl prasīgāki, veicot izvēli, ar kuru uzņēmumu tie sadarbosies. Izmantojot digitālā mārketinga risinājumus, mēs varam pircēju ceļu padarīt personalizētu un īpašu katram lietotājam. Prezentācijā Kristiāns dalīsies ar pieredzi, kā to izdarīt, lai potenciālie klienti būtu apmierināti un pārdošanas rezultāti augtu.

TĒMA:
- “Mārketinga personalizācija digitālajā stratēģijā”

Laura Celmāra, “Infinitum” sociālo tīklu projektu vadītāja, “Digital Journey” apmācību kursa “Sociālo tīklu mārketings” trenere

Prezentācijā varēs pārliecināties, cik strauji mēdz attīsties sociālo tīklu platformas un kā būt soli priekšā sīvākajam konkurentam! Laura prezentācijā dalīsies ar iedvesmojošiem padomiem sociālo tīklu aktivitātēm 2019. gadā, jaunākajiem pētījumiem par sociālajiem tīkliem (arī tūrisma nozarē), top 3 satura formām, kam pievērst uzmanību tūrisma nozarē, kā arī ar prakses vizualizācijas piemēriem.

TĒMA:
- “Kā būt sociālo tīklu nozares līderim 2019.gadā? TOP 3 tendences”

Jānis Birģelis, “Infinitum” pakalpojumu vadītājs, “Digital Journey” apmācību kursa “Google Analytics” treneris, “Analytics 360” speciālists

Prezentācijas laikā varēs uzzināt par to, kādas ir bijušas mājaslapu lietošanas tendences 2018.gadā. Aktuālās ierīces, lietotāju paradumi lapu izmantošanā.

TĒMA:
- “Tūrisma mājaslapu tendences 2018.gadā”

Irbe Katrīna Zolneroviča, “Infinitum” digitālās reklāmas nodaļas vadītāja

Prezentācijā tiks apskatīti piemēri no Latvijas tūrisma reklāmas digitālajā vidē ar uzsvaru uz veiksmīgām praksēm, taču būs minēti arī populārākie misēkļi. Parādīsies salīdzinājums ar pasaules tendencēm un ieteicamajiem risinājumiem. Papildus tiks apskatītas latviešu meklējumu tendences par tūrismu 2018. gadā.

TĒMA:
- “Ko varam mācīties no tūrisma reklāmas Latvijā?”

Sanda Teihmane, „airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs

Ar lielu aizrautību Sanda pārstāv lidsabiedrību “airBaltic” jau vairāk nekā 12 gadus un rūpējas par “airBaltic” pārdošanas rezultātiem un sadarbību ar tūrisma aģentūrām 12 valstīs, tajā skaitā arī Latvijā.

TĒMA:
- Lidsabiedrības “airBaltic” aktualitātes un jaunāko galamērķu prezentācijas, kā arī iespēja laimēt iepazīšanās braucienu uz kādu no jaunajiem galamērķiem.


ATSKATS UZ 2018. GADA “BALTTOUR” FORUMU

31. janvārī viesnīcā “Grand Hotel Kempinski Riga” norisinājās “Balttour 2018” biznesa forums, kuru apmeklēja 178 speciālisti no uzņemošā un izejošā tūrisma aģentūrām, viesnīcām un izmitināšanas pakalpojumu uzņēmumiem, kā arī nozares autoritātes un mācībspēki.

Baltijā nozīmīgākās tūrisma izstādes “Balttour 2018” ievadpasākumu – biznesa forumu nozares profesionāļiem – atklāja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava: ““Balttour” forumā diskutējam par aktuālām nozares lietām un tendencēm, kā arī dalāmies ar informāciju par aktuāliem pētījumiem. Šogad gan izstāde, gan forums notiek īpaši pozitīvā gaisotnē – uz kopējā tūrisma izaugsmes fona, jo tikko publiskotie “Eurostat” dati liecina, ka Latvija ir starp tām valstīm, kurām tūrisma izaugsmes rādītāji ir bijuši vieni no visaugstākajiem. Mēs varam lepoties ar to, bet, protams, vienmēr paliek jautājums – vai mēs varam darīt vēl vairāk, vēl labāk?”

Latvijas tūrisma uzņēmumu attīstības tendences
Foruma iesākumā biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs, SIA “Balticvision Riga” izpilddirektors Ēriks Lingebērziņš nozares profesionāļus iepazīstināja ar pērnā gada nogalē veiktā pētījuma “Latvijas tūrisma uzņēmumu attīstības tendences jeb kā būt soli priekšā gudrajam klientam?” rezultātiem. Ē. Lingebērziņš izklāstīja un analizēja iegūtos datus, akcentējot jautājumus: Kādi esam digitalizācijas laikmetā? Par ko domājam un uz kurieni virzāmies? Vai esam atvērti attīstībai? Vai esam gatavi pilnveidoties? Tūrisma aģentūru un operatoru speciālistiem pētījuma rezultāti sniedza iespēju ieraudzīt sevi no malas un saprast sava uzņēmuma vietu tirgū.

Lejupielādēt prezentāciju.

Digitālās vides jaunākās iespējas tūrismā
Biznesa foruma tematiskajā sadaļā “Digitālā mārketinga posmi tūrisma klientu piesaistīšanai un viņu turpmākās uzvedības vadība” nozares profesionāļi saņēma praktiski noderīgus padomus ikdienas darbam digitālajā vidē.

“Infinitum” digitālā mārketinga stratēģis Kristiāns Patmalnieks soli pa solim izgāja cauri pircēju ceļam – pircēja un zīmola saskarsmes punktiem pirms un pēc lēmuma pieņemšanas. Viņš akcentēja lēmumu veidošanās tuneli un sniedza padomus, kā nepazaudēt potenciālo klientu. “Infinitum” pakalpojumu vadītājs un Google Analytics speciālists Jānis Birģelis stāstīja, cik nozīmīga ir savas auditorijas izpratne, tās vajadzību un interešu apzināšanās, kā arī – kā to visu izmantot, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Kā tūrista (pircēja) ceļš izskatās no AdWords puses, izklāstīja “Digital Journey” vadītājs un AdWords speciālists Juris Baltačs. Viņš klausītājus iepazīstināja ar četrām tūrista ceļa fāzēm – sapņošanu, plānošanu, pirkšanu un atcerēšanos, kā arī atklāja, kas katrā no fāzēm klientam ir vajadzīgs un kā uzņēmums to var sniegt. Savukārt “Infinitum” Satura mārketinga nodaļas vadītāja un “Digital Journey” satura mārketinga trenere Elīna Jurkāne atklāja būtiskāko par satura stratēģisko vadību. Viņa norādīja, kāds saturs jāpasniedz dažādās ieinteresētības stadijās esošiem cilvēkiem, kā arī iepazīstināja ar pieciem ceļotāju tipiem, kas noderēs komunikācijā ar topošajiem klientiem.



“airBaltic” jaunumi
Arī šogad tika turpināta lieliska tradīcija – foruma noslēgumā aviokompānijas “airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Sanda Teihmane prezentēja jaunos galamērķus. 2018. gadā “airBaltic” piedāvās lidojumus uz Lisabonu, Bordo, Sočiem, Malagu, Splitu, Gdaņsku un Kaļiņingradu. S. Teihmane klātesošos iepazīstināja arī ar vairākiem īpašiem viesiem – Francijas tūrisma attīstības aģentūras “Atout France” pārstāvniecības Skandināvijā, Somijā un Baltijas valstīs vadītāju Benuā Šolē (Benoît Chollet), “SOCHI DMC Travel-Center” vadītāju Timuru Rasuļjevu, slēpošanas kūrorta “Roza Hutor” direktora vietnieku starptautiskās sadarbības un tūrisma jautājumos Sergeju Hvorostjaniju, kā arī ar nacionālās tūrisma aģentūras “Turismo de Portugal” pārstāvniecības Skandināvijas valstīs un Somijā vadītāju Oto Oliveiru (Oto Oliveira).

“Balttour 2018” biznesa forums šogad notika jaunās piecu zvaigžņu viesnīcas “Grand Hotel Kempinski Riga” konferenču zālē kā viens no pirmajiem pasākumiem, turklāt līdz šim nebijušā zāles izkārtojumā.

Izstādi-gadatirgu “Balttour” un tūrisma biznesa forumu rīkoja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošināja Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1. Forums notika sadarbībā ar Latvijas labākajiem tūrisma speciālistiem, Latvijas investīciju un attīstības aģentūras veidoto zīmolu “Magnetic Latvia”, digitālā mārketinga apmācību centru “Digital Journey”, biznesa augstskolas “Turība” Tūrisma pētniecības centru un viesnīcu “Grand Hotel Kempinski Riga”.



LEKTORI

Elīna Jurkāne, “Infinitum” Satura mārketinga nodaļas vadītāja un “Digital Journey” satura mārketinga trenere

“Infinitum 8” Satura mārketinga nodaļas vadītāja un “Digital Journey” satura mārketinga trenere Elīna vada satura mārketinga komandu, kurā ir 30 autori, kas raksta 10 dažādās valodās, tostarp somu, franču un japāņu. Vidēji mēnesī tiek uzrakstīti 1150 satura materiālu visdažādākajām jomām, sākot no tūrisma līdz pat jurisprudencei un medicīnai. Elīna ir vadījusi apmācības vairākiem starptautiskiem uzņēmumiem par efektīva digitālā satura pamatprincipiem. Elīnas blogus un padomus publiski atzīst kopš 2013. gada, kad Elīna bija viena no 3 autoriem (http://www.winwithwow.lv/), ko mediji iekļāva 2013. gada vērtīgāko blogu sarakstā. Blogošana šobrīd ir atlikta malā, bet raksti tiek veidoti tādiem medijiem kā “Dienas Bizness”, “iBizness”, “7 Guru”.

TĒMAS:
- Ceļotāju sociālo tīklu izmantošanas tendences 2017. gadā
- Latvijas satura mārketinga tendences 2017. gadā (balstīts uz vairāk nekā 150 uzņēmumu pieredzi)
- Ko ņemt vērā 2018. gadā un praktiski padomi, veidojot satura mārketingu tūrismā. TOP 5 kļūdas un TOP 5 iespējas


Juris Baltačs, AdWords speciālists un “Digital Journey” vadītājs

Trīs gadus strādājis aģentūrā “Infinitum” kā Google AdWords speciālists, bet šobrīd ir “Digital Journey” vadītājs. Ir pieredze darbā ar AdWords kontiem, kuru budžets ir 500 000 USD mēnesī.

TĒMAS:
- “AdWords rīku izmantošana, lai sasniegtu jaunus klientus, kā arī pārliecinātu sasniegtos par pirkuma veikšanu un saglabātu attiecības ar tiem, kas pirkumu jau ir veikuši”
- “Pieejamie reklāmas formāti un mērķauditorijas atlases iespējas”
- “AdWords rīki klientu sasniegšanai gan Latvijā, gan ārpus tās”


Jānis Birģelis, “Infinitum” Google Analytics speciālists un “Infinitum” pakalpojumu vadītājs

“Google” sertificēts Analytics treneris ar sešu gadu pieredzi darbā ar Google Analytics. Vienīgais Baltijā, kurš ārpus “Google” ir tiesīgs pārstāvēt Google 360 suite produktu. Google 360 suite ir lielo uzņēmumu datu analītikas risinājums, kura gada cena ir 150 000 USD.

TĒMAS:
- Pieejamā informācija par auditoriju un tās izmantošana savā labā
- Mājaslapas apmeklētāju vērtību noteikšana
- Mājaslapu izmantošanas tendences Latvijā 2017. gadā



Kristiāns Patmalnieks, “Infinitum” digitālā mārketinga stratēģis

Kristiāns ir “Infinitum” vecākais stratēģis. Uzkrājis piecu gadu pieredzi aģentūrā, vadot gan lokālus, gan Eiropas līmeņa zīmolus. Guvis plašu pieredzi, strādājot ar tādām industrijām kā e-komercija, finanses, medicīna, tūrisms un B2B. Nodarbojas ar digitālo kanālu stratēģisko plānošanu un projektu vadību.

Ēriks Lingebērziņš, biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs, SIA “Balticvision Riga” izpilddirektors

Ēriks Lingebērziņš tūrisma nozarē strādā jau 16 gadus, turklāt pēdējos sešus kā „Baltic Vision Riga” izpilddirektors. Paralēli darbam uzņēmējdarbībā Ēriks strādā arī biznesa augstskolā “Turība” – viņš ir asociētais profesors un Tūrisma pētniecības centra vadītājs. 2017. gadā iznāca viņa monogrāfija “Tūrisma uzņēmuma vadīšana kultūras atšķirību kontekstā”.


TĒMA:
- Latvijas tūrisma operatoru un aģentūru darbības pētījuma “Latvijas tūrisma uzņēmumu attīstības tendences jeb kā būt soli priekšā gudrajam klientam?” rezultāti un secinājumi


Sanda Teihmane, „airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs

Ar lielu aizrautību Sanda pārstāv lidsabiedrību „airBaltic” jau vairāk nekā 10 gadus. Savulaik pieredzi un izturību darbā ar klientiem ieguva tieši „airBaltic” lidostas biļešu birojā, kur pasažieri bieži ir vissteidzīgākie. Šobrīd rūpējas par „airBaltic” pārdošanas rezultātiem un sadarbību ar tūrisma aģentūrām 12 valstīs, tajā skaitā arī Latvijā.

TĒMA:
- Lidsabiedrība “airBaltic” nākamajā gadā turpinās izaugsmi, klientiem piedāvājot jaunus tiešos lidojumus no Rīgas uz Lisabonu, Bordo, Sočiem un Malagu, kā arī Splitu, Gdaņsku un Kaļiņingradu


MODERATORS:

Aigars Smiltāns, „MEET Rīga” direktors

Aigaram ir vairāk nekā 15 gadu pieredze tūrisma nozarē, strādājot lielākajās Latvijas tūrisma firmās un attīstot „MEET RĪGA” zīmolu. Ilggadēja pieredze mārketingā un reklāmas jomā, darbojoties gan starptautiskajās reklāmas aģentūrās, gan kā neatkarīgajam konsultantam. Aktīvs Latvijas darījumu tūrisma nozares popularizētājs – vēstnesis Eiropā.



JAUNUMI

Digitalizācija tūrismā – drauds vai iespēja?

Vai digitalizācija ir drauds tūrisma aģentūru, viesnīcu un tūrisma informācijas centru darbam? Iespējams. Tomēr katrai monētai ir divas puses! Tāpēc 31. janvārī “Balttour 2018” biznesa forumā, kas notiks viesnīcā “Grand Hotel Kempinski Riga”, aicinām jūs ieraudzīt to otru pusi – digitālās vides jaunākās iespējas tūrismā! Vairāk >>

„Balttour 2017” biznesa forums ir veiksmīgi noslēdzies

Trešdien, 1. februārī, konferenču centrā “Citadele” norisinājās „Balttour 2017” biznesa forums, ko apmeklēja vairāk nekā 120 tūrisma nozares profesionāļi no visas Latvijas. Vairāk >>




Organizatori

alta logo bt1 logo

Sadarbībā ar

airbaltic