- 34 valstis
- 342 dalībnieki
- 21 725 apmeklētāji
BALTTOUR 2025
Nākamā starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour” notiks 2025. gadā no 7. līdz 9. februārim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.
Uz tikšanos “Balttour 2025”!
Jaunumi
Digitālais mārketings turpina uzvaras gājienu: tendences 2021
Vai arī 2021. gadā saturs ir karalis? Kuros kanālos investēt? Kā vislabāk iesaistīt auditoriju un saglabāt klientus? Šie ir tikai daži no jautājumiem, kas nodarbina mārketinga speciālistu un vadītāju prātus, jo mazumtirdzniecība pandēmijas ietekmē ir krasi mainījusies. Par aktuālo digitālā mārketinga nozarē biznesa attīstībai varēs uzzināt “RIGA COMM” Digitālā mārketinga konferencē 14. un 15. oktobrī Ķīpsalā.
Patērētājiem ir izveidojušies jauni iepirkšanās paradumi un ir palielinājušās viņu ekspektācijas no zīmoliem gan pirkuma veikšanas un pakalpojuma sniegšanas posmā, gan arī pirms un pēc tam. Digitālais mārketings ir piedzīvojis lielu lēcienu un pielāgojies jaunajai realitātei, tomēr, ņemot vērā tehnoloģiju un uzvedības tendenču straujās pārmaiņas, nedrīkst apstāties un ir jāturpina attīstīt digitālo mārketingu. Uzzini, kurām tendencēm šogad ir vērts pievērst uzmanību!
Aktuāli čatboti un sarunu mārketings
Tiek lēsts, ka jau 2020. gadā 85% klientu apkalpošanas veica tieši čatboti (chatbot) jeb tērzēšanas roboti. Tā ir mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas uzņēmumiem ļauj komunicēt ar potenciālo klientu reālajā laikā. To priekšrocības – darbojas visu diennakti un acumirklī sniedz atbildes uz vienkāršiem jautājumiem.
Līdz ar čatbotiem un citiem automatizētiem saziņas risinājumiem kļūst skaidrs, ka mūsdienu mārketinga komunikācija kļūst arvien tuvāka parastai sarunai. Sarunu (conversational) mārketings veicina viens pret vienu sarunu starp pārdevēju un patērētāju reālajā laikā. Pretēji tradicionālajām stratēģijām šī mārketinga forma tagad ir pieejama dažādos kanālos, ļaujot zīmoliem satikties ar patērētāju, atbilstoši klienta noteikumiem – tajās ierīcēs, platformās un diennakts laikā, kas vislabāk der klientam. Sarunu mārketings ļauj uzlabot lietotāju pieredzi, izmantojot uz atgriezenisko saiti balstītu modeli, kas veicina lielāku auditorijas iesaistīšanos un lielāku lojalitāti.
Jaunais sociālo tīklu karalis: īsa formāta videoklipi
Video mārketings ir viena no svarīgākajām mārketinga tendencēm šobrīd un, visticamāk, arī nākamajos 5–10 gados. Īpaši svarīgi video ir e-komercijai, jo vairāk nekā puse patērētāju atzīst, ka, skatoties produktu videoklipus, viņi jūtas pārliecinātāki par tiešsaistes pirkuma lēmumu pieņemšanu. Populāri ir arī tiešraides video dažādās platformās un 1:1 video, kad uzņēmumi izveido personalizētus video ziņojumus, nevis zvana vai sūta e-pastus.
Pandēmijas ietekmē ir ievērojami pieaugusi cilvēku garlaikotība, ilgstoši uzturoties mājvietā, un vēlme patērēt izklaidējošu saturu. Par uzvarētāju var pasludināt īsas formas videoklipus - “TikTok” ir Z paaudzes iecienītākā platforma, arī “Snapchat” ieviesa ievērojamas pārmaiņas, bet “Facebook” uzsāka “Instagram Reels”, lai neatpaliktu no tendencēm. Šiem kanāliem krietni ir palielinājušies arī mārketinga budžeti – 2020. gada otrajā ceturksnī sociālie mediji veidoja gandrīz 25% no kopējā mārketinga budžeta. Īsas formas videoklipu izveide tikai sākumā var šķist mānīgi vienkārša. Lai līdzsvarotu zīmola vēstījumu ar bezrūpīgo toni, kas saistīts ar īsas formas videoklipiem, ir vajadzīgi klientu pētījumi, stratēģija un radošums.
E-komercija ir nepieciešamība
Prognozes liecina, ka šajā gadā vairāk nekā puse sociālo mediju lietotāju tiešsaistē iegādāsies preces un pakalpojumus. Ja iepriekšējos gados tirgotāji un mazie uzņēmumi varēja vienkārši gūt labumu no e-komercijas attīstīšanas, tad tagad tā ir nepieciešamība. Pirkumi lietotnēs - “Instagram“ un “Facebook“ veikali, “Instagram Reels“, “Live”, kā arī topošā “TikTok“ partnerība ar “Shopify“ 2021. gadā lielā mērā noteiks iepirkšanos sociālajos tīklos.
Meklēšana ar balsi
Pieaugot viedtālruņu un gudro skaļruņu pieejamībai, arvien biežāk tiek veikti meklējumi izmantojot balsi, tādēļ uzņēmumiem ir jāpārdomā sava digitālā mārketinga stratēģija, optimizējot savas vietnes tieši meklējumiem ar balsi. Lai saturs būtu piemērots meklējumiem ar balsi, jāiejūtas mērķauditorijas ādā, apstākļos un jāatceras, ka informācija netiks lasīta, bet gan to klausīsies, tāpēc tai ir jābūt kodolīgai, bez gariem un tēlainiem aprakstiem. Vēlams veidot arī saturu biežāk uzdoto jautājumu formā.
Īpaša uzmanība mikromirkļiem
Klienta ceļojums (client journey) jeb pieredzes, ar ko klienti sastopas, mijiedarbojoties ar uzņēmumu un zīmolu, šogad kļūs dinamiskāks un neparedzamāks, jo zīmola komunikācijai jāreaģē uz straujām patērētāju vēlmju izmaiņām. Īpaša uzmanība klienta ceļojumā jāpievērš mikromirkļiem jeb brīžiem, kad cilvēks ar nodomu vēršas pie ierīces, lai kaut ko noskaidrotu, kaut kur dotos, kaut ko darītu vai kaut ko nopirktu.
Lai veiksmīgi izmantotu mikromirkļus, svarīga ir klientu un viņu vajadzību izpratne – identificējiet mirkļus, kad klients vēlas kaut ko iegādāties, un runājiet ar klientiem, lai noskaidrotu, kad, kur un kā viņi pēta un pieņem lēmumus par pirkumu. Zīmola uzdevums ir būt klāt šajos brīžos un nodrošināt atbilstošu saturu, kas sniedz noderīgas atbildes, ļaujot vieglāk veikt pirkumu. Ir jānodrošina patērētājam izvēlēties kādu vairākiem pirkšanas veidiem, sniedzot visas nepieciešamās instrukcijas un liekot izdarīt iespējas mazāk klikšķu.
Jaunākās digitālā mārketinga tendences arī šoruden varēs uzzināt ikgadējā biznesa un IT nozares pasākumā “RIGA COMM”, kur uzņēmuma resursu vadības, dokumentu vadības, personālvadības un drošības sistēmu izstrādātāji un piegādātāji, mākoņpakalpojumu, interneta un digitālā mārketinga pakalpojumu sniedzēji, web risinājumu un mobilo aplikāciju izstrādātāji, kā arī IKT produktu ražotāji piedāvās gatavus un personalizētus risinājumus dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem, pašvaldību iestādēm un organizācijām to efektīvai darbībai. Tehnoloģijām bagāto izstādes sadaļu papildinās plaša konferenču programma.
Pasākumu rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar partneriem: “Intelligent Machines Riga”, “Riga TechGirls”, “SmartHR Latvija”, Latvijas Tirdzniecības rūpniecības kameru, “Mailigen”, Finanšu nozares asociāciju un citiem.
Biļetes uz biznesa pasākumu “RIGA COMM 2021” var iegādāties internetā. Tuvojoties pasākumam, biļetes kļūs dārgākas.
Pasākuma norises vieta un darbalaiks:
Starptautiskais izstāžu centrs Ķīpsalā (Ķīpsalas iela 8, Rīga)
14. oktobrī 10.00–17.00
15. oktobrī 10.00–17.00
Sekojiet “RIGA COMM” jaunumiem: Facebook, linkedin, instagram un twitter.
Starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour” ir nozīmīgākais tūrisma notikums Baltijā, kas ceļotājiem palīdz izvēlēties galamērķus un saplānot ceļojumus, bet tūrisma nozares profesionāļiem iegūt jaunus kontaktus un veidot sadarbības.
“Balttour 2024” notiks no 2. līdz 4. februārim.
Ceļot var dažādi! Gūsti jaunu pieredzi arī Tu!
- Jauni ceļojumu veidi un iespējas
- Latvijas bagātības
- Baltijas tūrisma pērles
- Citi galamērķi un nebijušas sajūtas
- Izdevīgi piedāvājumi
- Labākie auto ceļojumi
Atkalsatikšanās prieks un saplānoti ceļojumi – veiksmīgi noslēgusies izstāde “Balttour 2023”
5. februārī Ķīpsalā noslēdzās ilgi gaidītā 28. starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour 2023”, kas pēc trīs gadu pārtraukuma guva lielu ceļotāju interesi! Apmeklētāji ar patiesu aizrautību iepazina Latvijas tūrisma objektus, maršrutus un aktīvās atpūtas iespējas, izdevīgi iegādājās ārzemju ceļojumus, kā arī baudīja gastronomiskus labumus un aizraujošas aktivitātes. Gaisā virmoja satikšanās prieks!
“Balttour 2023” kopā pulcēja 293 uzņēmumus un to pārstāvjus no 33 valstīm – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Armēnijas, Beļģijas, Čehijas, Dānijas, Ēģiptes, Gruzijas, Indonēzijas, Itālijas, Japānas, Kipras, Korejas Republikas, Kostarikas, Marokas, Melnkalnes, Nīderlandes, Norvēģijas, Polijas, Portugāles, Rumānijas, Serbijas, Slovākijas, Somijas, Spānijas, Taizemes, Turcijas, Ukrainas, Ungārijas, Uzbekistānas, Vācijas un Zviedrijas.
Trīs dienās izstāde demonstrēja stabilu patērētāju interesi par nozares piedāvājumu – lai gan izstāde notika vienā hallē, tā pulcēja 22 865 apmeklētājus, tostarp 4000 profesionāļu.
“Esam ļoti gandarīti par “Balttour 2023” izdošanos un Latvijas tūrisma nozarei tik svarīgā pasākuma atgriešanos. “Balttour” parādīja, ka izstādes formāts ir pieprasīts gan tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, gan tūristiem. Izvirzītos mērķus esam sasnieguši ar uzviju – veiksmīgi īstenojām mērķtiecīgas aktivitātes nozares profesionāļiem, veicinājām biznesa kontaktu veidošanu, informējām par tūrisma nozares aktualitātēm un piedāvājumiem. Aktualizējām arī drošu un atbildīgu ceļošanu. Pozitīvās atsauksmes iedrošina turpināt izstādi pilnveidot ar papildu aktivitātēm un vērtīgu biznesa saturu. Skaidri redzam attīstības iespējas, sadarbojoties ar tūrisma nozarē iesaistītajiem gan privātā, gan publiskā sektorā. Veidosim Latviju kā Baltijas tūrisma nozares centru!” pauž Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidents Ēriks Lingebērziņš.
Izstādi organizē Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība “BT 1”
LIELDRAUGI
Ekspozīcija
“Atklāj Baltiju!”
- Labi ieteikumi Latvijas, Igaunijas, Lietuvas apceļošanai
- Jaunākie maršruti, tūrisma objekti un piedzīvojumi
- Dažādas naktsmītnes, atpūtas iespējas, velo maršruti
- Veselības un labjūtes tūrisms
- Daudzveidīgi piedāvājumi no Latvijas novadiem
- Aizraujošākie kaimiņvalstu tūrisma objekti
- Amatnieku un mājražotāju darbu un gardumu tirdziņš
“Ceļo uz ārzemēm!”
- Jaunumi populārākajos ārzemju kūrortos
- Ceļazīmju pārdošana un aģentūru īpašie piedāvājumi
- Lidojumu, autobusu un prāmju biļetes
- Ceļošana ar savu auto, citas idejas un ieteikumi
- Galamērķu un atpūtas programmu prezentācijas
- Kolorīti dalībnieki no Eiropas un citiem kontinentiem
- Baltijas jūras reģiona maršruti
Foto un video
2024. gadā “Balttour” sagaida apmeklētājus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Skandināvijas, citām Eiropas un austrumu valstīm.