- 30 valstis
- 350 dalībnieki
- 25 000 apmeklētāji
Jaunumi
10 interesanti fakti par 10 “RIGA COMM” gadiem
Pirms desmit gadiem, kad “Microsoft” ieviesa operētājsistēmu Windows 8 un “Apple” izlaida iPhone 5, kad populāri kļuva planšetdatori un “Instagram” sasniedza pirmos 100 miljonus lietotāju, norisinājās arī pirmais “RIGA COMM”. Tuvojoties desmitajam biznesa tehnoloģiju pasākumam “RIGA COMM”, piedāvājam nedaudz atskatīties pagātnē.
“Šo gadu laikā ir mainījušās ne tikai tehnoloģijas un to lietošanas paradumi indivīdiem un organizācijām, bet arī pats pasākums. “RIGA COMM” uzmanīgi seko nozares aktualitātēm un ik gadu pasākuma saturu pielāgo apmeklētāju un uzņēmumu vajadzībām,” uzsver “RIGA COMM” projekta vadītājs Andris Breške.
Viesojās pasaulē jaunākais lietotņu izstrādātājs no Īrijas
Par vienu dienu pasaules jaunākā Mac lietotņu izstrādātāja dzīvē varēja uzzināt pirmajā “RIGA COMM”, kad pasākumā viesojās 12 gadus vecais Harijs Morans no Korkas Īrijā. Pildot uzdoto mājasdarbu, pusaudzis izstrādāja savu pirmo lietotni – spēli "PizzaBot". Lai arī sākotnēji “Apple” pārstāvji neticēja lietotnes izstrādātāja vecumam, viņa desiņu iznīcināšanas spēle kļuva tik populāra, ka tā “Apple” topā bija apsteigusi pat “Angry Birds” un “Call of Duty”.
Pirmā iespēja izmēģināt “Google Glass” brilles
Gadu vēlāk – “RIGA COMM 2013” – apmeklētājiem bija unikāla iespēja iepazīt un izmēģināt “Google Glass” brilles. Ar tā laika tehnoloģiju brīnumu iepazīstināja mobilo un tīmekļa lietotņu izstrādātājs, temperamentīgais argentīnietis Maksimiliano Firtmans. Zīmīgi, ka pašmāju tehnoloģiju eksperts un blogeris Kristaps Skutelis tolaik jauno tehnoloģiju raksturoja ar vārdiem: “Šobrīd tas ir retums, bet pēc pieciem gadiem būs ikdienišķa lieta.”
Eiropas un globālie inovāciju eksperti
Ik gadu daudzus “RIGA COMM” apmeklētājus piesaista dažādas tematikas konferences par tehnoloģiju lietojumu biznesā un uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanai. Regulāri uz četrām vai piecām skatuvēm ar savām zināšanām un pieredzi ir dalījušies dažādu jomu eksperti no daudzām valstīm, piemēram, zviedru izcelsmes futurologs Magnuss Lindkvists, gadžetu hakeris Niks Zonemans, iedvesmojošais un provokatīvais biznesa profesionālis Pīters Fisks, kā arī tehnoloģiju ģēnijs un vizionārs Fils Zimmermens.
Pirmo reizi Latvijā ieradās cilvēks kiborgs
“RIGA COMM 2014” piedalījās vienīgais oficiāli atzītais cilvēks kiborgs – Neils Herbisons. Pie viņa galvas ir pievienota kibernētiskā acs jeb acsborgs, kas ar ķirurģiskas iejaukšanās starpniecību tika pielikta, lai Neils varētu saredzēt, tas ir, sadzirdēt krāsas (tās tiek nodotas ar skaņas signāliem), kas līdz tam nebija iespējams iedzimta defekta dēļ. Konferencē Neils Herbisons stāstīja par dzīvi kiborgu laikmetā un kā mūsdienu tehnoloģijas iedzimtus defektus ļauj pārvērst efektos, dāvājot iespēju cilvēkam pilnvērtīgi baudīt dzīvi.
Dažādas izstādes zonas Latvijas IKT nozares attīstīšanai
Laika gaitā “RIGA COMM” ir bijušas dažādas izstādes zonas, bet visa centrā vienmēr ir bijusi digitālā transformācija un tehnoloģijas. Tā, piemēram, 2014. gadā “RIGA COMM” bagātināja “IT Job Market”, kas palīdzēja satikties darba devējiem un darba meklētājiem, progresīvi risinājumi bija atrodami Startup zonā, bet “Riga 3D Show” zonā varēja atklāt 3D pasauli – no printēšanas tehnoloģijām līdz paplašinātās realitātes 3D objektiem. Netika aizmirsta arī izklaide! Spēļu jeb Gaming zonā apmeklētāji varēja vērot neatkarīgo spēļu demonstrācijas, uzzināt spēļu tapšanas aizkulises un lietojumu biznesā, kā arī izmēģināt tās. Savukārt iepazīties ar IT un elektronikas nozares inovācijām tradicionāli var Latvijas Tehnoloģiskā centra un Eiropas Biznesa atbalsta tīkla Latvijā organizētajā Inovācijas stendā un biznesa inkubatoru ekspozīcijā “Magnetic Latvia”, ko rīko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Vairākus gadus izstādi bagātināja arī liela patērētāju elektronikas ekspozīcija, ko veidoja IKT risinājumu, plaša patēriņa elektronikas un telekomunikāciju preču vairumtirdzniecības uzņēmums “ALSO Latvia”.
Neparasti gadžeti no visas pasaules
Pirms pieciem gadiem visiem darītājiem – inženieriem, izgudrotājiem un tehnoloģiju entuziastiem – bija iespēja “RIGA COMM” Gadžetu zonā parādīt un testēt pašu konstruētās un izstrādātās ierīces. Tajā varēja aplūkot un izmēģināt gudro lietussargu, kas ziņo par gaidāmo lietu un atgādina par sevi, ja pazaudēts, viedo piekaramo atslēgu, kuru var atslēgt bez atslēgas, tālvadības ierīces, sensorus, 3D brilles, putnveida dronus, valkājamās videokameras un citas inovācijas.
Īpašs atbalsts maziem un vidējiem uzņēmumiem
Lai palīdzētu uzņēmumiem jaunākās tehnoloģijas un risinājumus ieviest savā uzņēmumā, vairākus gadus “RIGA COMM” tika īstenots konsultāciju projekts Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Tā bija iespēja vienuviet un īsā laikā saņemt IT uzņēmumu ieteikumus tieši sava uzņēmuma konkrētai vajadzībai vai problēmai, kā arī klātienē pārrunāt šos ieteikumus un salīdzināt dažādu IT uzņēmumu pieejas.
Jaunākās inovācijas prezentēja vadošie Ķīnas iekārtu un elektronikas ražotāji
2018. gadā “RIGA COMM” notika arī Ķīnas iekārtu un elektronikas ražotāju izstāde. 1068 m² plašajā tehnoloģiju ekspozīcijā piedalījās 49 prestižākie Ķīnas uzņēmumi no Pekinas, Šanhajas, Ninsjas autonomā reģiona, Sjiaņas un Šeņdžeņas, demonstrējot novatoriskas tehnoloģijas un produktus, viedās pilsētas pakalpojumus, elektroenerģētikas, enerģētikas, robotikas u. c. produktus un pakalpojumus.
Latviešu radītu produktu un pakalpojumu debijas
Nav noslēpums, ka “RIGA COMM” ir vieta, kur Latvijas uzņēmumi, sevišķi jaunuzņēmumi, izmēģina un testē savus jaunākos risinājumus. Tā arī 2019. gadā Inovācijas stendā bija viena no pirmajām iespējām iepazīties ar digitālās veselības startapa “Exonicus” izstrādāto tehnoloģiju “Trauma Simulator” – virtuālās realitātes programmatūru neatliekamās palīdzības apmācībai, bet digitālās veselības jaunuzņēmums “Vigobot” prezentēja digitālo terapiju insulta pacientu rehabilitācijai “Vigo”.
No maza IT notikuma līdz vērienīgai biznesa tehnoloģiju izstādei un konferencei
Desmit gadu laikā “RIGA COMM” ir audzis un attīstījies ne tikai tādos kvantitatīvos parametros kā dalībnieku skaits, pārstāvētās valstis un apmeklētāju skaits, bet arī satura un konferenču tematu kvalitātē un kvantitātē. Ja pirmajos gados pasākums bija neliels, maz pazīstams un vēl tikai meklēja savu pareizo formātu, tad tagad “RIGA COMM” ir nozīmīgs biznesa un IT nozares pasākums, kur izstādes sadaļā tiek piedāvāti jau gatavi, kā arī personalizējami IKT risinājumi dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem. Savukārt plašais konferenču piedāvājums sniedz noderīgu informāciju visiem nozares profesionāļiem un interesentiem.
Paldies visiem mūsu sadarbības partneriem, dalībniekiem un apmeklētājiem! Mēs ticam, ka kopīgiem spēkiem, veicinot nozares attīstību, Latvijai ir visas iespējas kļūt par līderi IKT jomā.
14. oktobrī 10.00–17.00
15. oktobrī 10.00–17.00
Starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour” ir nozīmīgākais tūrisma notikums Baltijā, kas ceļotājiem palīdz izvēlēties galamērķus un saplānot ceļojumus, bet tūrisma nozares profesionāļiem iegūt jaunus kontaktus un veidot sadarbības.
“Balttour 2024” notiks no 2. līdz 4. februārim.
Ceļot var dažādi! Gūsti jaunu pieredzi arī Tu!
- Jauni ceļojumu veidi un iespējas
- Latvijas bagātības
- Baltijas tūrisma pērles
- Citi galamērķi un nebijušas sajūtas
- Izdevīgi piedāvājumi
- Labākie auto ceļojumi
Atkalsatikšanās prieks un saplānoti ceļojumi – veiksmīgi noslēgusies izstāde “Balttour 2023”
5. februārī Ķīpsalā noslēdzās ilgi gaidītā 28. starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour 2023”, kas pēc trīs gadu pārtraukuma guva lielu ceļotāju interesi! Apmeklētāji ar patiesu aizrautību iepazina Latvijas tūrisma objektus, maršrutus un aktīvās atpūtas iespējas, izdevīgi iegādājās ārzemju ceļojumus, kā arī baudīja gastronomiskus labumus un aizraujošas aktivitātes. Gaisā virmoja satikšanās prieks!
“Balttour 2023” kopā pulcēja 293 uzņēmumus un to pārstāvjus no 33 valstīm – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Armēnijas, Beļģijas, Čehijas, Dānijas, Ēģiptes, Gruzijas, Indonēzijas, Itālijas, Japānas, Kipras, Korejas Republikas, Kostarikas, Marokas, Melnkalnes, Nīderlandes, Norvēģijas, Polijas, Portugāles, Rumānijas, Serbijas, Slovākijas, Somijas, Spānijas, Taizemes, Turcijas, Ukrainas, Ungārijas, Uzbekistānas, Vācijas un Zviedrijas.
Trīs dienās izstāde demonstrēja stabilu patērētāju interesi par nozares piedāvājumu – lai gan izstāde notika vienā hallē, tā pulcēja 22 865 apmeklētājus, tostarp 4000 profesionāļu.
“Esam ļoti gandarīti par “Balttour 2023” izdošanos un Latvijas tūrisma nozarei tik svarīgā pasākuma atgriešanos. “Balttour” parādīja, ka izstādes formāts ir pieprasīts gan tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, gan tūristiem. Izvirzītos mērķus esam sasnieguši ar uzviju – veiksmīgi īstenojām mērķtiecīgas aktivitātes nozares profesionāļiem, veicinājām biznesa kontaktu veidošanu, informējām par tūrisma nozares aktualitātēm un piedāvājumiem. Aktualizējām arī drošu un atbildīgu ceļošanu. Pozitīvās atsauksmes iedrošina turpināt izstādi pilnveidot ar papildu aktivitātēm un vērtīgu biznesa saturu. Skaidri redzam attīstības iespējas, sadarbojoties ar tūrisma nozarē iesaistītajiem gan privātā, gan publiskā sektorā. Veidosim Latviju kā Baltijas tūrisma nozares centru!” pauž Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidents Ēriks Lingebērziņš.
Izstādi organizē Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība “BT 1”
LIELDRAUGI
Ekspozīcija
“Atklāj Baltiju!”
- Labi ieteikumi Latvijas, Igaunijas, Lietuvas apceļošanai
- Jaunākie maršruti, tūrisma objekti un piedzīvojumi
- Dažādas naktsmītnes, atpūtas iespējas, velo maršruti
- Veselības un labjūtes tūrisms
- Daudzveidīgi piedāvājumi no Latvijas novadiem
- Aizraujošākie kaimiņvalstu tūrisma objekti
- Amatnieku un mājražotāju darbu un gardumu tirdziņš
“Ceļo uz ārzemēm!”
- Jaunumi populārākajos ārzemju kūrortos
- Ceļazīmju pārdošana un aģentūru īpašie piedāvājumi
- Lidojumu, autobusu un prāmju biļetes
- Ceļošana ar savu auto, citas idejas un ieteikumi
- Galamērķu un atpūtas programmu prezentācijas
- Kolorīti dalībnieki no Eiropas un citiem kontinentiem
- Baltijas jūras reģiona maršruti
Foto un video
2024. gadā “Balttour” sagaida apmeklētājus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Skandināvijas, citām Eiropas un austrumu valstīm.